Saturday, November 6, 2010

~NiKmaT dr Allah~~

Bersyukur ke hadrat IllaHI kerana aku masih diberi kesempatan untuk menulis blog lagi..Alhamdulillah..Hari ni barula aku dpt kesemptn dr Allah, nikmat kelapangan masa untuk menulis sesuatu di blogku ini.syukur3x!! Final exam semester 1 sudah pun lama berakhir. dlm sebulan jugakla da abis...So, paham2 la kan..Result konfem da dpt..Haih, inginku lahirkan rasa kekecewaan di sini kerana x mampu mendapat sepertimana yang ditargetkan...Sob!Sob!...Apapun hidup ni mest sentiasa bersyukur kan... Alhamdulillah aku mendapat GPA 3.52 sahaja...walaupun x mencapai target 3.75, aku perlu bersyukur.. Setiap yg jadi ini ada hikmahnya... 
Perkara yang baik bg kita itu mungkin tidak elok bagi kita dan perkara yang tidak kita sukai itu mungkin baik bg kita. Sesungguhnya Allah itu Maha Mengetahui.   
Kalo aku dpt pointer yg tinggi, maybe sem2 ni aku akan lupa diri. So, Allah dah tentukan ni supaya aku akan lebih berusaha supaya tidak leka.
Jadi aku mest bersyukur. Ingatlah wahai rakan2ku, disebalik setiap kejadian ini ada hikmahnya.
Janganlah juga kita melupakan Allah apabila diberi nikmat dan rahmat dr Allah kerana semua ini hanyalah sementara sahaja dan menjadi ujian dan dugaaan kepada umat manusia sebagai hambanya...
Teruskanlah perjuangan kita kerana ALLAH SWT

No comments:

Post a Comment