Tuesday, February 1, 2011

"Makhluk pAling DAN Sangat "CErdik" mEngenAI hUKUM "....


Apa khabar suma. Dan salam perjuangan.. Actually aku agak meletus bila terlihat sesuatu benda yg baru terjadi..Kiranya agak lama udah berlaku. Tapi jang nggak tau.. haha... Sewaktu aku mengetahui perkara ni. Mulanya panas den dibuatnya. Tapi apakan daya... Diri ini mudah sejuk dgn nyamannya...

Ada makhluk yg terlampau "cerdik" sgt dgn hukum Allah ni.. Dah taw diri tu "cerdik" sgt bab agama. Jangan dok try campurkan antara HAQ dan BAAATIILLL...  Aku pun x phm org skang ni.. Nk kata x reti pakai tudung reti. Suma ada akal. Cuma sesetengah org tu buat2 x pandai pakai. Ye la nak wat free show...Bukan senang beb org wat freeshow.. Adohai.. aCtually aku baru terbaca saja pasal IFF Fesyen Show di Monaco. 
Agak2nyakan  IFF tu apa ea???????Haa..jwb2 sapa yg taw..Ok la meh den nk gtaw...
Mest ramai gak yg x taw.. Sbb ni pun isu semasa. X best pun isu ni
hahhaa....Ok la.. meh nk bgtaw..meh meh... IFF stand for ISLAMIC FESYEN SHOW


Pergh...dgr tu... Islamic kot...Mest p sana bley tgk gaya muslimah sejati la.. Jamin!!! TAPIIiiiiiii....
Apakan daya.. Manusia ini suka mempermainkan hukum Allah. Apabila taw kebenaran, menymebunyikan nya tapi menzahirkan kekufuran..  Yang saya terkejut.. Perghh. Pemimpin sendiri... Isteri pemimpin negara kita..Sokongggggggg. Yeah!!! GO!GO! IFF Show. haha. apa nak jadi.. Maju sgt tp Islam jd ats dasar nama. Cik Datin Rosmah ni. Saya rasakan ini satu perkara yg keterlaluan.Terlalu sgt ni. Bukankah Islam yg lengkap ini sudah menyarankan bahawa  menutup aurat itu penting.

"Dan katakanlah kepada wanita-wanita yang beriman, hendaklah mereka menahan pandangan mereka dan memelihara kemaluan mereka dan janganlah mereka menampakkan perhiasan mereka kecuali apa biasa nampak iaitu wajah dan kedua-dua tapak tangan) dan hendaklah mereka menutup dada mereka dengan kain tudung mereka dan janganlah menampakkan perhiasan mereka kecuali kepada suami mereka." 


Maksud ayat itu sangat jelas, namun seolah-olah belum dapat difahami wanita. Buktinya mereka tidak mematuhi arahan menutup aurat itu sepenuhnya. Malah, ramai yang langsung tidak menghiraukannya.


Mereka sebenarnya mempersendakan hukum Allah apabila menutup kepala dan rambut sepenuhnya tetapi masih memperlihatkan bentuk anggota badan dalam pakaian yang ketat sendat atau mendedahkan bahagian anggota lain seperti kedua belah betis apabila memakai seluar, skirt atau sarung sempit yang berbelah di bawah.. Ini contoh  gambar  yang dikatakan fesyen ISLAMIKK yg difahami Datin Rosmah..

                                                           

Diriwayatkan dari Abu Hurairah r.a.
"Di antara tanda-tanda telah dekatnya hari kiamat ialah akan muncul pakaian-pakaian wanita dan apabila mereka memakainya keadaannya seperti telanjang." 

~Renung2kan wahai saudaraku...

No comments:

Post a Comment