Tuesday, January 31, 2012

Negara Islamkah???


Hari ni malam Chinese New Year
Hari ini, aku keluar overnight bersama rakan - rakan. Kami pergi ronda2 di area Kuala Lumpur...key elll.

"Adik, walau kat mana adik ada, kedudukan adik nanti, ingatlah ISLAM itu number satu" inilah pesan ibuku yang takkan ku lupakan.

Setibanya aku kat KL, kawan aku yang juga merupakan seorang yang berjuang se aliran denganku, ingin menunjukkan betapa korupnya politik di Malaysia, sehinggakan agama tinggal nama. Kalau betul kerajaan ini, kerajaan yang betul betul menegakkan daulah islamiyyah. Aku ingin bertanya, kenapa masih ada pelacur - pelacur yang berkeliaran di Jalan Pasar, di Brickfield club club mewah! Kenapa?!

Hari ini aku tersentak, aku lihat seolah - olah orang di sekitar ini tidak menghiraukan masalah seks bebas! Di mana kita berada sekarang ni! Dunia baratkah. Hari ini baru aku sedar betapa korupnya negara kita. Di mana  pihak berwajib yang patut menghapuskan gejala ini?! Mengapa sedemikian rupa berlaku di negara ini. Negara yang menjadi pengerusi OIC.

Aku juga berfikir, kenapa mereka ini jadi begini. Mereka tersempit dalam ekonomi. Mereka perlukan duit untuk beli barang keperluan asas. Mereka juga nk makan. Aku bukan menyokong mereka melacur, tp aku ingin salahkan kerajaan. Kerajaan salah!!!! Kenapa kerajaan tidak membendung perkara ini.

Aku ingin tanya pada manusia yang betul betul sayangkan Islam? Mahukah anda biar hal ini berlaku. Korupsi yang telah menjadikan negara ini hancur. Hilangnya nilai2 Islam.

Sama2 kita muhasabah diri. Dan kita lakukan usaha yang terbaik dan termampu untuk mengubah negara ini dan TEGAKKAN DAULAH ISLAMIYYAH. InsyaAllah.


No comments:

Post a Comment